• Tweet This!
  • Digg it!
  • Add to Delicious!
  • Share on Facebook!
  • Share on Reddit!
  • Stumble it
  • Add to Technorati Favorites
  • Subscribe by RSS

Veel fouten in nieuwe games door tijdsdruk

 

Nieuwe games bevatten eigenlijk vrijwel altijd een paar foto’s: wegvallende gezichten, personages die na een sprong in de lucht blijven hangen of spellen die bij hun lancering zelfs nog helemaal niet werken. Het hoort bij games die niet ontwikkeld zijn en nog in de kinderschoenen staan. Ook dit najaar zijn er diverse fouten gemaakt in grote games.

Sony bracht begin oktober het spel Drive Club uit, waarin het draait om online racen. Bij de lancering werkte het online-gedeelte echter niet en Sony had het probleem pas na anderhalve maand opgelost. Ook in Assassin’s Creed Unity van Ubisoft zaten meerdere grote fouten. Er zijn al 3 updates van het spel uitgegeven om de problemen te verhelpen. Gebruikers meldden honderden fouten, zoals door de grond zakkende personages en wegvallende verbindingen. Onderstaande video laat een aantal van de fouten uit het spel zien:

Met Thanksgiving en Kerst in aantocht, willen alle uitgevers van games hun spel per se in november op de markt hebben. De tijdsdruk zorgt er dan ook voor dat er steeds meer fouten in sluipen. Ook jaren geleden werden spellen al onder grote tijdsdruk uitgebracht. Zo werd in 1983 in 5 weken het spel E.T. ontwikkeld, zodat het tegelijkertijd met de film kon verschijnen. Het spel werkte echter zo slecht, dat maker Atari miljoenen exemplaren niet kon verkopen.

Volgens Sony zijn de problemen echter niet te voorkomen: ”Je kunt niet testen hoe je spel het houdt met 50.000, 100.000 of 200.000 gebruikers”, zegt Shawn Layden van Sony Entertainment Amerika.

Tags: , , , ,

 
 
 

Reacties zijn gesloten..